Handelsbetingelser

Betaling
Hyggestrik modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, & Mobilpay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i Danske kroner og er incl. moms. 

Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Du får tilsendt en e-mail med din ordre og heri finder du et link til download af pdf-filen med din strikkeopskrift. Når opskriften åbnes i din mail, er det vigtigt at du gemmer den på din pc/tablet eller udskriver den. Linket vil blive inaktivt efter en periode, og gensendes ikke igen. Linket vil også blive inaktivt, hvis du videresender linket til en anden emailadresse.

Garnkits og andre varer sendes med DAO til nærmeste afhentningssted. Ønsker du din vare sendt på en anden måde, kan dette aftales ved kontakt til info@hyggestrik.dk

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale.
Henvendelse om reklamationer sendes til:

Info@hyggestrik.dk

 

Fortrydelsesret

Der ydes ikke fortrydelsesret på digitale varer (Strikkeopskrifter på pdf), såfremt download er påbegyndt.
Der gives 14 dages fuld returret på andre varer købt i webshoppen.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Fortrydelse kan ikke ske ved at undlade at afhente/modtage en pakke.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@hyggestrik.dk. I meddelelsen skal du gøre opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Fortrolighedspolitik:

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@hyggestrik.dk